W ramach projektu edukacyjnego „Europa i ja” uczniowie klas 1–3 uczestniczyli w zajęciach świetlicowych poświęconych roślinności Hiszpanii.
Dzieci obejrzały prezentację multimedialną, dzięki której poznały różnorodne strefy klimatyczne tego kraju m.in. obszary śródziemnomorskie, oceaniczne, rejony suche oraz górskie. Uczniowie zapoznali się z bogactwem hiszpańskiej flory – od drzew takich jak dęby, sosny i oliwki przez krzewy: rozmaryn, lawendę i szałwię, aż po kwiaty i pnącza, m.in. jaśmin, oleandry, bugenwille, róże, goździki, dalie czy maki.
Dzieci dowiedziały się także o popularnych uprawach Hiszpanii, w tym cytrusach: cytrynach, pomarańczach, mandarynkach, limonkach oraz winoroślach, a także warzywach takich jak pomidory i papryka.
Podczas części plastycznej uczniowie wykonali barwne prace, wylepiając bibułą wybrane przez siebie hiszpańskie kwiaty. Gotowe prace ozdobiły gazetkę świetlicową wprowadzając do niej śródziemnomorski klimat.

