Co roku, 21 lutego obchodzony jest na całym świecie Dzień Języka Ojczystego. Został on ustanowiony przez Unesco na 30. Sesji Konferencji Generalnej UNESCO, 17 listopada 1999 roku dla podkreślenia bogactwa różnorodności językowej świata i promocji wielojęzyczności, a także w celu zwrócenia uwagi na liczbę języków zagrożonych i ginących, do których zalicza się 43 procent wszystkich aktualnie używanych.
Na datę obchodów Dnia Języka Ojczystego wybrany został 21 lutego, upamiętniający wydarzenia 1952 roku, kiedy to w miejscowości Dhaka (obecnej stolicy Bangladeszu) doszło do demonstracji, a następnie zamordowania pięciu studentów, domagających się uznania ich języka ojczystego – bengalskiego (bangla) – za jeden z dwóch urzędowych języków ówczesnego państwa Pakistan.
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunkami ogłosił dni od 20 do 24 lutego Szkolnym Tygodniem Języka Polskiego. Co dzień czekały na klasy inne językowo – literackie wyzwania. I tak, poniedziałek upłynął na wybieraniu ulubionej klasowej książki oraz tworzeniu haseł zachęcających do czytelnictwa. Wtorek to ortograficzna corrida, do której stanęli przedstawiciele klas. Trzeci dzień nosił miano „Zemsty logopedy” – tu uczniowie młodszych klas ilustrowali wierszyki – połamańce językowe, a starsze klasy pisały opowiadania z jak największą ilością wyrazów z danymi głoskami. Czwartek był dniem twórczym, bowiem każdy mógł pochwalić się swoją twórczością. Ostatni dzień – piątek przyniósł nam plakaty z hasłami przeciw wulgaryzmom, a chwalącymi poprawną i kulturalną wymowę. W tym także dniu dzieciaki przebierały się za postacie z książek, które wybrały na początku tygodnia. Sale lekcyjne udekorowane były gazetkami, ilustracjami, nawet prawdziwym obozem Zenka Wójcika i załogi z wyspy na Młynówce. Widać było, że w swoje prace dzieci włożyły wiele wysiłku i zaangażowania.
Mamy nadzieję, że Szkolny Tydzień Języka Polskiego wpisze się na stałe w kalendarz wydarzeń szkolnych i kolejne zmagania też będą równie emocjonujące.