Dnia 15 listopada uczniowie klas IIa i IIb wraz z wychowawczyniami p. Małgorzatą Minojć i p. Izabelą Jończyk wybrali się na wycieczkę szkolną do Teatru Groteska w Krakowie.

Po godzinie 9 uczniowie zaczęli gromadzić się pod szkołą, by o 9.30 w komplecie wraz z swoimi opiekunami wyruszyć w podróż do Krakowa. Głównym punktem wycieczki był spektakl w Teatrze Groteska. Uczniowie obejrzeli tam przedstawienie na motywach baśni Hansa Christiana Andersena pt. „Brzydkie kaczątko”.

To wzruszająca opowieść o małym, brzydkim kaczęciu, które z szarego pisklęcia, po wielu trudach i cierpieniach, przemienia się w pięknego łabędzia. Źli ludzie, ukryci pod kostiumami zwierzęcych postaci, dostrzegli tylko szarą powierzchowność głównego bohatera. Dopiero mądre i dobre łabędzie odkryły w nim wewnętrzne piękno. Aktorzy wykorzystali w spektaklu piękne kostiumy, lalki oraz maski. Ta różnorodność środków teatru zapewniła ogromne zainteresowanie wśród naszych małych widzów, którzy nagrodzili aktorów gromkimi brawami.

Po przedstawieniu obejrzeliśmy kolejne piętra teatru podziwiając prezentowane tam, wykorzystywane podczas różnych spektakli dla dzieci, lalki i maski. Po teatralnych uniesieniach wybraliśmy się na krótki spacer po krakowskim rynku. Uczniowie zobaczyli Sukiennice, Kościół Mariacki oraz pomnik polskiego wieszcza Adama Mickiewicza. Na koniec przeszliśmy jedną z najbardziej znanych krakowskich ulic – Floriańską w stronę restauracji McDonald’s. Tam chwilę odpoczęliśmy i posililiśmy się, by przechodząc bramą Floriańską zakończyć naszą wycieczkę po Krakowie. Do domu wróciliśmy po wesołej, pełnej rozmów, zabaw i refleksji na temat przedstawienia, podróży autokarem. Wszyscy byli bardzo zadowoleni i pełni wrażeń. Teraz pozostały wspomnienia i zdjęcia…