Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim to w skrócie OPS.
Ma siedzibę w Grojcu przy ulicy Beskidzkiej 100.
To jest siedziba OPS :
Przed wejściem do budynku znajduje się parking z miejscem dla osoby niepełnosprawnej.
Parkowanie jest darmowe
To jest parking przed OPS :
Wejście znajduje się od strony ulicy.
Żeby wejść do budynku trzeba pokonać 6 schodów. Schody są szerokie i mają poręcze.
To jest wejście do OPS :
Wszystkie sprawy załatwisz na parterze budynku.
Parter jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.
Drzwi i korytarze są tu szerokie i nie ma progów.
Można poruszać się wózkiem inwalidzkim.
Tu jest też toaleta.
Do OPS możesz wejść z psem asystującym.
Tak jest w środku budynku OPS :
Żeby załatwić sprawę w OPS możesz :
- Zadzwonić pod numer 33 846 64 20
- Wysłać fax pod numer 33 846 64 32
- Napisać e-mail i wysłać na adres ops@ops.gminaoswiecim.pl
- Napisać pismo i przynieść je do OPS lub wysłać na adres :
Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim
Grojec, ul. Beskidzka 100
32-600 Oświęcim
- Napisać pismo i wysłać przez Internet za pomocą platformy e-PUAP.
To Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Służy do komunikacji elektronicznej z urzędami.
Żeby wysłać pismo do OPS wchodzisz na tę stronę internetową : https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/i6u995eomz
Jednak musisz mieć konto na e-PUAP lub założony Profil Zaufany.
Więcej informacji znajdziesz TUTAJ- kliknij
Jeśli chcesz do nas dojechać zobacz na mapie Google gdzie się znajdujemy -kliknij TUTAJ
Do OPS możesz dojechać autobusem MZK Oświęcim numer linii 16.
Wysiądź na przystanku „Stary Młyn”.
Kliknij TUTAJ żeby zobaczyć rozkład jazdy.
Możesz tez dojechać busami prywatnymi trasa z Oświęcimia do Kęt.
Kliknij TUTAJ żeby zobaczyć rozkład jazdy busów.
Przystanek znajduje się blisko OPS (około 50 metrów).
W OPS przyjmują pracownicy socjalni, asystenci rodziny i osoby zajmujące się innymi sprawami.
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 15. We wtorki dłużej do godziny 17.
A czym się zajmujemy? Pomagamy osobom w różnych trudnych sytuacjach życiowych na przykład :
- wypłacamy zasiłki gdy masz za mało pieniędzy na zakup żywności, leków, ubrania, czy opłacenie rachunków,
- wykupujemy obiady w stołówkach i w szkole dla dzieci,
- gdy jesteś niepełnosprawny otrzymasz odpowiednie zasiłki,
- za darmo wypożyczamy wózki, chodziki i kule inwalidzkie,
- dla osób chorych, starszych czy niepełnosprawnych prowadzimy w domu usługi opiekuńcze,
- usługi specjalistyczne w domu są dla osób psychicznie chorych,
- gdy nie radzisz sobie w domu czy z dziećmi otrzymasz pomoc asystenta rodziny,
- gdy opiekujesz się osobą niepełnosprawną otrzymasz zasiłek lub pomoc innej osoby,
- jeżeli jest potrzeba kierujemy do domu pomocy społecznej i dopłacamy do kosztów pobytu,
- gdy nie masz ubezpieczenia zdrowotnego a trafiłeś do szpitala to opłacimy Ci składkę zdrowotną,
- pomożemy gdy ktoś pije za dużo alkoholu i ma z tym problemy,
- otrzymasz pomoc gdy doświadczasz przemocy,
- za darmo możesz otrzymać pomoc pracownika socjalnego, terapeuty, lub prawnika,
- otrzymasz pomoc gdy nie masz gdzie mieszkać,
- wypłacamy różne świadczenia na dzieci jak : zasiłki i dodatki rodzinne, stypendia szkolne, świadczenie wychowawcze 500+, świadczenie Dobry Start 300+, świadczenie z funduszu alimentacyjnego,
- jeśli masz lub miałeś kiedyś na utrzymaniu trójkę dzieci otrzymasz Kartę Dużej Rodziny. Uprawnia ona do różnych zniżek.
Pomagamy osobom mieszkającym w Gminie Oświęcim czyli w miejscowościach :
Babice, Broszkowice, Brzezinka, Dwory Drugie, Grojec, Stawy Grojeckie, Harmęże, Łazy, Pławy, Poręba Wielka, Rajsko, Stawy Monowskie, Włosienica i Zaborze.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej pomocy lub wydrukować formularze wniosków kliknij na odpowiednie działy :