Śladem posłów i królów… wycieczka do Krakowa

31.05.2019 r. klasy: IVa, IVb oraz Va wyjechały na jednodniową wycieczkę do dawnej stolicy Polski – Krakowa. W wycieczce wzięli także udział wychowawcy klas oraz opiekunowie: p. Agnieszka Mąsior, p. Karolina Kolasa-Rusek, p. Lilianna Skowron oraz p. Elżbieta Kurkowska.

Od rana przywitała nas słoneczna pogoda oraz dobre humory. O godzinie 9:00 dotarliśmy do stolicy małopolski, by szybkim truchtem przejść do pięknego, zabytkowego teatru im. Juliusza Słowackiego. Zajęliśmy miejsca w lożach, po czym obejrzeliśmy spektakl zatytułowany „Kwiat paproci”. Po krótkich oględzinach gmachu oraz pikniku w parku, przyszła po nas pani przewodnik, która zapowiedziała spacer „królewskim szlakiem”.

Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od cytadeli. Pani przewodnik w interesujący sposób wprowadziła nas w średniowieczny klimat. Po krótkiej opowieści ruszyliśmy na rynek. Następnie usłyszeliśmy historię „Hejnału mariackiego”, a potem – dokładnie o godzinie 1200 – mieliśmy okazję zobaczyć trębacza wygrywającego melodię w kierunku czterech stron świata. Kolejno, ruszyliśmy w kierunku Wawelu. Zwiedziliśmy katedrę, obejrzeliśmy obejście Zamku Królewskiego. Pani przewodnik zwróciła uwagę na detale, którymi ozdobiony jest budynek i jego otoczenie. Szczególne zainteresowanie wzbudziły w nas „rzygacze” w kształcie paszcz zwierząt, którymi zakończone są rynny. Pod Smokiem Wawelskim pożegnaliśmy panią przewodnik, obejrzeliśmy zianie ogniem przez legendarnego potwora oraz wykonaliśmy sesję fotograficzną.

Nie obyło się bez tradycyjnego punktu programu: zakupu pamiątek oraz posiłku w popularnej restauracji. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Poręby Wielkiej po godzinie 17:00, by nabrać sił przed świętem wszystkich dzieci.